Snygg Brud!

I´m such a babe. Jag fick en rolig och annorlunda förfrågan för dryga veckan sedan. En man fyller år och hans dotter vill ha en ” snygg brud” som hämtar honom. Han är helt ovetandes om vad som ska ske. Och vi känner inte varandra. Hon kom att tänka på mig. Just denna dag var jag ute och gick en morgon promenad, snorig, hostig och aj, aj ont i bihålorna. Kände mig som en slemmig padda av värsta sorten. Men där och då förvandlades jag till en ” snygg brud”. Att bli kallad det när man själv kallar sig Tant Asta är stort.

Jag fick ett par dagars betänketid och sa naturligtvis ja. I lördags var det dags att hämta mannen i fråga och han var rädd. Jag var nervös. Min nervositet rann av när jag såg hans rädsla. Han visste inget av vad som skulle ske.Det visste jag och jag ljög som en häst travar. Det var väldigt underhållande. Jag har även fått veta att allt hade blivit väldigt bra. Jag bara hämtade honom till hem orten. Stod utanför hans hus upp piffad till tänderna med en skylt med hans namn. Till och med ögonskugga på. Vilket iofs var onödigt då jag hade solglajor ( stora).

Idag är sista dagen med antibiotika och jag skulle luras om jag sa att jag är helt återställd. Jag är bättre men inte bra. Håll nu alla tummar och tår ni har för att jag får bli kry.Har gjort första ordentliga dagen på min praktik på Psykiatrinshus idag.Spännande och pirrigt med något helt nytt.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Okategoriserade, snygg, tant, Tant Asta. Bokmärk permalänken.

Kommentera

