Svamla sig lite då.

Dena morgonen vaknade jag utav att Moltas klev in i sovrummet och tyckte matte borde vakna. Kikar försiktigt på klockan och inser att hon är 09.30. * GAH*! Tant har återgått till tonårstiden. Jag sover som en liten nasse gris. När jag vaknar så sent så känner jag alltid att halva dagen är borta. Hur ska jag nu hinna med allt? Men kära nån vad jag hunnit med. Jag har pluggat så ögonen går i kors. På riktigt går de i kors. Tant har på gamla dar börjat skela mer än vanligt,

Vi har gått en lång skön sväng i skogen och pratat om att skaffa oss skridskor. Det ser helt ljuvligt ut när folk glider runt på sina långfärdsskidskor. Själv skulle jag se fasligt rolig ut då jag inte stått på skridskor på många, många år. Men det vore roligt att testa. Jag jätte rädd för isar. En av mina mardrömmar är att ramla ner i en isvak. Men rädslor är till för att övervinnas har jag hört och jag får väl jobba mentalt på den biten en stund till .

På eftermiddagen tog jag en tur till graven. Jag kommer aldrig att kunna förstå att det är min mamma som ligger där. Min mamma ska inte ligga i jorden. Hon skulle aldrig göra det.Jag tror det är bra att vi inte förstår. Då går vi inte sönder som människor.Nu är jag bara halv trasig ibland.

När kl närmade sig 16.00 gled maken iväg ut på jakt. Hustrun skuttade runt i glädje,hon studerade lite och rullade sedan ut mattan för 35 minuters core träning. Frustade, stönade, pustade och kämpade mig igenom ett nytt pass för mage/rygg. Roligt, svettigt och svårt såhär första gången . Och jag är inte ute efter rutorna. Jag är ute efter att bli stark.

När träningen var klar kände jag att det var meditationsdags. Satte mig bekvämt tillrätta med skön musik i bakgrunden och får sällskap av Moltas. Han lägger sig relativt nära och puffar med sin kalla nos på min vänstra hand.Vi sitter där han & jag, i 20 minuter tillsammans. Det är lugnt, tyst och så fullt av kärlek. Så snart jag slutar klia honom bakom örat eller smeka honom på huvudet så kommer nosen. Jag gråter en skvätt. Mycket för att jag tänker på hur mycket han ger och gett mig och hur lite han kräver tillbaka. Hela han är en enda stor pälsboll av ren kärlek.

Namaste.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i core, kärlek, Mamma, meditation, Moltas, Okategoriserade, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

